Carrefour wil in India online verkopen, en is daarvoor een IT-platform in het land aan het opzetten. De Franse retailer heeft op het moment slechts één Cash & Carry in India, maar wil geregistreerde klanten bij de winkel betrekken door via e-mail, telefoon en e-commerce contact met de consument te onderhouden.
Het winkelconcern richt zich met het platform vooral op hotels, restaurants en andere retailers, zij kunnen op de site bepaalde producten opzoeken en vervolgens een bestelling plaatsen. De retailer heeft voor IBM-Websphere Commerce als platform gekozen, en de implementatie wordt door Salmon India uitgevoerd.
Het platform wordt in het derde kwartaal van 2011 uitgerold. Ook leden buiten Delhi kunnen dan bij Carrefour bestellen. De Franse retailer wil daarnaast voor het eind van dit jaar nog een aantal vestigingen in het noorden van India openen.
In het juninummer van RetailTrends leest u het artikel 'India: het volgende strijdperk voor retailers'.
Voor een (introductie)abonnement op RetailTrends? Klik hier.
Carrefour bouwt IT-platform India
Gepubliceerd op 21 juni 2011 om 00:00
Reacties 0