Modeketen H&M zag in het tweede kwartaal de winst kelderen met achttien procent. Deze kwam daardoor uit op 4,3 miljard Zweedse kroon (470 miljoen euro). Naast hoge katoenprijzen gooide ook dalende consumentenuitgaven roet in het eten. De omzet steeg wel, met twee procent tot 27,6 miljard kroon (drie miljard euro).
De eerste zes maanden van dit jaar kwamen er 102 winkels van het modebedrijf bij. Van deze winkels zijn er 56 franchise-winkels, 39 onder de vlag van COS, 48 Monki-winkels, achttien Weekday winkels en één winkel van Cheap Monday. H&M wil dit jaar 178 winkels openen.
De Zweedse fashionretailer wil dit jaar verder uitbreiden en kijkt daarbij vooral naar China, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In het najaar wil het modebedrijf haar eerste winkels openen in Marokko en Jordanië.
Katoenprijs drukt winst H&M
Gepubliceerd op 23 juni 2011 om 00:00
Reacties 0