RFID-oplossing verbetert voorraadcontrole
Gepubliceerd op 13 juni 2005 om 00:00
Manhattan Associates wereldwijd marktleider in oplossingen voor supply chain execution & optimization, heeft zijn 'RFID in a Box'-oplossing geïmplementeerd bij Electrolux Home Care Products, dat producten voor reiniging en behandeling van vloeren maakt. Electrolux Home Care Products is een afdeling van 's werelds grootste producent van toestellen voor gebruik in de keuken, voor de schoonmaak en buitengebruik. Dankzij RFID in a Box voldoet Electrolux aan de vereisten op het gebied van RFID die ketens als Wal-Mart, Target en andere detailhandelaars opleggen. Electrolux implementeerde RFID in a Box van Manhattan Associates in 2004 en verstuurde zijn eerste order volgens de RFID-vereisten van Wal-Mart in december van dat jaar. De eerste orders die voldeden aan de RFID-vereisten van Target, gingen de eerste week van mei 2005 de deur uit. "Iedere keer dat Wal-Mart of Target een RFID-label leest, krijgen wij cruciale gegevens over het logistieke proces," aldus Ed Delaporte, IT-directeur bij Electrolux. "Radio frequency identification bewijst zichzelf steeds duidelijker als een krachtige technologie die in staat is overduidelijke bedrijfsvoordelen te creëren, die verder gaan dan het louter voldoen aan RFID-vereisten," zegt Jeff Mitchell, executive vice president Americas bij Manhattan Associates. "De 'RFID in a Box'-oplossing van Manhattan Associates helpt Electrolux niet alleen te voldoen aan de huidige en toekomstige eisen op het gebied van RFID, ze biedt het bedrijf ook onmiddellijke voordelen zoals verbeterde real-time voorraadcontrole en een hogere efficiëntie op het operationele niveau voor het hele logistieke proces."
Reacties 0