Unilever heeft donderdag veranderingen aangekondigd die bij moeten dragen aan groei van de was- en levensmiddelenproducent. De bedrijfsstructuur gaat hiertoe op de schop en er vinden enkele verschuivingen binnen het management plaats.
Het concern reorganiseert de categorische structuur en de structuur in go-to markten. Hierdoor verwacht het bedrijf efficiënter steeds grotere en schaalbare innovaties uit te rollen en de middelen achter de strategische prioriteiten te optimaliseren. Meer dan de helft van de omzet haalt het bedrijf nu uit de opkomende markten ‘waar in de afgelopen tien jaar de groei dichtbij de dubbele cijfers is geweest’.
De reorganisatie heeft gevolgen voor de invulling van verschillende managementposities. Harish Manwani neemt de positie van chief operating officer in. Voorts wordt de categorische structuur verbreed naar vier categorieën die allen direct rapporteren aan de ceo Paul Polman. Deze vier categorieën zijn Personal Care, Refreshment, Food en Home Care.
Daarnaast zal Michael Polk, bestuurslid en tevens president Global Foods, Home and Personal Care, per 18 juli vertrekken naar Newell-Rubbermaid om daar als president en chief executive officer aan de slag te gaan.
De nieuwe structuur wordt van kracht tijdens het derde kwartaal en zal volledig operationeel zijn voor het eind van dit jaar.
Unilever reorganiseert om te kunnen groeien
Gepubliceerd op 24 juni 2011 om 00:00
Reacties 0