McDonald's verleidt Franse consument met baguette

Fastfoodgigant McDonald's gaat de wereldberoemde baguettes op zijn Franse menu zette. Dat meldt Distrifood online. De Amerikaanse keten wil inspelen op lokale gewoonten en een groter 'Frans stempel' op de zaken drukken.

"De eerste vijftien jaar hadden we de mensen voornamelijk een stukje Amerika te bieden'', aldus de verantwoordelijke bestuurder van McDonald's voor onder andere Frankrijk. De keten betrad de Franse markt eind jaren zeventig met de standaard hamburgers, milkshakes en Franse frietjes. In de loop der jaren zijn daar wat producten bijgekomen, zoals salades.

Nu komt ook het bekende stokbroodje op het menu. "De Fransen zijn passioneel over brood en gek op hun baguettes. Daar moesten we wat mee doen'', verklaarde de topman.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!