Adidas Original store en G-star Raw zijn een samenwerking aangegaan met retailorganisatie Gebroeders Coster voor een nieuw winkelconcept, een 'dual-brand store'. Dit najaar openen de eerste ColourToColour (CTC) winkels hun deuren in Amsterdam en Amstelveen.
In samenwerking met Frank Agterberg, eigenaar van het gelijknamige marketingbureau, besloot Gebroeders Coster de labels Adidas en G-star samen te brengen in een zogenaamde dual-brand store. "We werken al zo'n drie jaar samen met Adidas, en onlangs ook met G-star" legt Harro Morée van Gebroeders Coster uit. "Het viel ons op dat de merken enthousiast waren over elkaar. We zijn daarom eens met z'n allen in gesprek gegaan met als resultaat het nieuwe ColourToColour winkelconcept."
Gebroeders Coster beheert het concept door middel van een franchiseconcept. De modemerken gaan niet met elkaar in zee, enkel met Coster, maar omdat ze allebei een deel van de winkel naar hun smaak in kunnen richten, zullen ze regelmatig met elkaar overleggen. In het midden van de winkels loopt een een neutrale zone waar consumenten kunnen passen en afrekenen. Morée: "Maar de collecties worden er ook gecombineerd. Denk aan een paspop met een jeans van G-star en sneakers van Adidas."
Morée vindt dat de labels elkaar goed aanvullen. "Adidas is sportiever en G-star is meer gericht op jeans, maar beide merken hebben een gemeenschappelijke hang naar authenticiteit en originaliteit. Beide labels richten zich op jonge mensen van rond de twintig jaar."
Coster wil begin volgend jaar verder uit te breiden met het concept. Concrete plannen zijn er echter nog niet. "Waarschijnlijk in de grote steden, om de merken daar nog bekender te maken." Een dergelijke store met andere merken lijkt vooralsnog onwaarschijnlijk. Morée: "Dit concept past echt bij Adidas en G-star."
G-star en Adidas openen 'dual-brand store'
Gepubliceerd op 3 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0