Tesco zet in op virtual shopping

De Britse retailer Tesco gaat zijn inmiddels beroemde virtuele supermarkt in een metrostation in Zuid-Korea naar Europa uitbreiden. Ook consumenten in het Verenigd Koninkrijk zouden binnenkort onderweg naar huis hun dagelijkse boodschappen kunnen doen.

Home Plus, waarmee Tesco in Zuid-Korea opereert, opende onlangs een virtuele supermarkt op een metrostation in Seoul. Op de muren hingen posters met daarop schappen met producten. Consumenten kunnen vervolgens met hun smartphones de QR-codes scannen, waarna ze de boodschappen thuis ontvangen.

De omzet van Home Plus zou door de dienst met 130 procent zijn gestegen. Ook andere metrostations in Zuid-Korea beschikken binnenkort over de virtuele supermarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!