'Restaurants laten locatiediensten links liggen'

Locatiediensten als Foursquare en Facebook Places worden amper gebruikt door Nederlandse restaurants. Dat schrijft Emerce online. Minder dan vijf procent van de restaurants heeft bij de diensten zijn positie 'geclaimd', wat kan worden gezien als een vermelding in de 'Gouden Gids van de toekomst'.

Uit een steekproef van Media Intelligence Lab blijkt dat het merendeel van de restaurants in Nederland wel bekend is op Foursquare. In totaal heeft de dienst 150 duizend Nederlandse gebruikers en in zeventig procent van de gevallen checken zij ook daadwerkelijk in, wanneer ze bij een restaurant binnenkomen.

Als marketingmiddel, waarbij restaurants 'vaste incheckers' bijvoorbeeld korting geven, worden de diensten echter nagenoeg niet gebruikt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!