Lidl in trek bij Nederlandse toerist

Nederlanders die in het buitenland op vakantie zijn doen hun boodschappen het liefst bij de Lidl. De lage prijzen en de bekendheid van de discountformule zorgen ervoor dat vakantiegangers de winkel het liefst bezoeken.
De Telegraaf hield onder haar lezers een peiling naar hun favoriete buitenlandse supermarkt. Daaruit blijkt dat ook de prijsvechters Aldi en LeaderPrice het goed doen onder Nederlandse vakantiegangers.

Intermarché en de Super-U zijn in trek voor de boodschappen die goedkope formules niet aanbieden. Hierbij gaat het dan vooral om verse vis, bio-producten en bijzondere wijnen. Vooral de dagelijkse behoeften, als groente, deegwaren, fruit, mineraalwater, bier, afwasmiddel en keukenpapier halen de Nederlanders bij Lidl. De duurdere Franse supermarkten zijn daarentegen minder populair. Auchan, Casino, LeClerc en Carrefour scoorden laag in de peiling van de Telegraaf

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!