Supermarkten hebben een betere positie in de verkoop van vis met het MSC-keurmerk dan viswinkels en marktkramen. Dat blijkt uit cijfers van het Marine Stewardship Council, zo schrijft de Levensmiddelenkrant. Reden van de voorsprong is dat het grootste gedeelte in de retail al gecertificeerd is.
Ruim 64 procent van de vis die in supermarkten als Albert Heijn, PLUS en C1000 wordt verkocht, draagt een MSC-keurmerk. Het streven van de retailers is om binnen een paar jaar honderd procent duurzaam gevangen vis te verkopen.
Een op de drie consument weet inmiddels af van het MSC-keurmerk en de populariteit blijft groeien. Met ruim duizend producten die het keurmerk dragen, neemt Nederland de tweede plaats in op de wereldranglijst. Alleen in Duitsland liggen meer producten met het keurmerk in de schappen.
Lees ook: Steeds meer vis voorzien van keurmerk
Supermarkten koploper in aanbod duurzame vis
Gepubliceerd op 15 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0