Go Try It On voor twijfelende shoppers
Gepubliceerd op 15 augustus 2011 om 00:00
Go Try It On gaf aan drie miljoen euro te hebben ontvangen van investeerders, waaronder SPA Investments en Index Ventures. Het bedrijf wil daarnaast geld verdienen door merken toe te staan hun mening te geven over bepaalde outfits en consumenten producten aan te raden.
Gap en Sephora zijn de eerste retailers die op de site actief zijn. De applicatie werd nog geen jaar geleden gelanceerd en tot nu toe hebben 250 duizend mensen de applicatie gedownload. In totaal werd er tien miljoen keer op de outfits gereageerd.
Vanaf nu zijn gebruikers ook in staat een bepaalde groep uit te kiezen die hun outfit moet beoordelen. Zo hoeven zij hun foto’s niet met de hele wereld te delen. Aan die groep kunnen zij vrienden, actieve gebruikers of professionele stylisten van een bepaalde retailer toevoegen. Zo zijn de stylisten van Gap en Sephore op vrijdag en zaterdag actief. Zij kunnen vervolgens een bepaald product van hun merk adviseren die de outfit ‘optimaliseert’.
Reacties 0