Go Try It On voor twijfelende shoppers

Consumenten die in hun eentje winkelen en twijfelen over een bepaald kledingstuk kunnen nu advies vragen aan mensen van over de hele wereld. Go Try It On bestaat uit een Amerikaanse website en een mobiele applicatie, waarop consumenten foto’s met hun nieuwe outfit kunnen plaatsen. Zij krijgen vervolgens feedback van andere gebruikers. “Dit is een mooie manier om de mening van iemand anders te horen, ook als je in je eentje aan het winkelen bent”, aldus Marissa Evans, ceo en oprichter van Go Try It On.

Go Try It On gaf aan drie miljoen euro te hebben ontvangen van investeerders, waaronder SPA Investments en Index Ventures. Het bedrijf wil daarnaast geld verdienen door merken toe te staan hun mening te geven over bepaalde outfits en consumenten producten aan te raden.

Gap en Sephora zijn de eerste retailers die op de site actief zijn. De applicatie werd nog geen jaar geleden gelanceerd en tot nu toe hebben 250 duizend mensen de applicatie gedownload. In totaal werd er tien miljoen keer op de outfits gereageerd.

Vanaf nu zijn gebruikers ook in staat een bepaalde groep uit te kiezen die hun outfit moet beoordelen. Zo hoeven zij hun foto’s niet met de hele wereld te delen. Aan die groep kunnen zij vrienden, actieve gebruikers of professionele stylisten van een bepaalde retailer toevoegen. Zo zijn de stylisten van Gap en Sephore op vrijdag en zaterdag actief. Zij kunnen vervolgens een bepaald product van hun merk adviseren die de outfit ‘optimaliseert’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!