Consument wordt 'social media-moe'

Consumenten die zich een aantal jaar terug als eerste aanmeldden bij verschillende social media beginnen af te haken. Dat blijkt uit een onderzoek van Gartner, zo meldt de Financiële Telegraaf. Volgens de marktonderzoeker treedt bij een groep internetgebruikers een zogeheten ‘social media moeheid’ op.

Een kwart van de jongere, mobiele en merkbewuste consumenten, waaronder de sociale netwerken het populairst zijn, besteedt dagelijks minder tijd aan de sites dan toen ze net online gingen. Ruim dertig procent van deze groep geeft aan dat social media snel vervelen. “De populariteit is wel nog steeds enorm”, nuanceert het bureau. “Die blijft groeien onder mensen die nog geen Facebook en Twitter gebruiken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!