Sainsbury’s belooft klanten het prijsverschil terug te betalen, wanneer zij een product van een bepaald merk bij Tesco of Asda goedkoper kunnen krijgen. De grote Britse supermarkten zijn het afgelopen jaar al flink aan het concurreren.
Zo zetten Tesco en Asda eerder al een online prijs-check service op. Klanten kunnen dan op de site zien of zij een bepaald product ergens anders goedkoper kunnen krijgen. Als dat het geval is, moeten zij een bon uitprinten die aan de kassa recht geeft op het teveel betaalde bedrag.
Sainsbury’s doet er nu echter een schepje bovenop. De keten zegt voor klanten te checken of de twaalfduizend betreffende producten ergens anders goedkoper zijn. Als dat zo is, wordt het verschil direct bij de kassa verrekend. “Consumenten hebben geen tijd online de prijsverchillen te checken en vervolgens een coupon af te drukken”, aldus Mike Coupe, commercieel directeur bij Sainsybury’s. “Wij nemen dat werk daarom van hen over.” De keten zegt te steunen op ‘onafhankelijke prijsgegevens die elke dag worden bijgewerkt’.
De prijzenoorlog begon meer dan een jaar geleden met een actie van Asda. De keten beloofde dat een mand met boodschappen van Asda minstens tien procent goedkoper was dan een mand met boodschappen bij concurrenten. De daaropvolgende actie van concurrent Tesco liep uit op een fiasco. De keten betaalde klanten tweemaal het prijsverschil terug, wanneer zij een product ergens anders goedkoper vonden. Enkele shoppers maakten er echter een sport van om het product ergens anders in de aanbieding te scoren, om Tesco vervolgens het dubbele prijsverschil te laten betalen. Enkele consumenten schepten op fora zelfs op dat zij honderden ponden aan de actie hadden verdiend. De keten zag zich gedwongen de promotie stop te zetten.
Sainsbury’s haakt in op prijzenoorlog
Gepubliceerd op 18 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0