Broodjesverkoop houdt BP op de been

De introductie van een eigen koffie- en broodjeslijn heeft de marges van oliebedrijf BP gered. Dat vertelt topman Hendrik Muilerman in de Financiele Telegraaf.

Het op peil houden van de omzet van het slinkend aantal pompstations was, voor de olieramp in de golf van Mexico vorig jaar, één van de belangrijkste taken van BP. “Ik denk de koffie en broodjes op sommige stations al voor de helft van de omzet zorgen.”

De grootste uitdaging in de toekomst is volgens Muilerman het aan de man brengen van premiumbrandstoffen. Het is de politieke wens om daar ‘bloemetjesolie’ aan toe te voegen. “Als mens geloof ik hier niet in, omdat er schaarse landbouwgrond onttrokken wordt aan de wereld. Als techneut geloof ik er niet in, omdat (bio)ethanol water aantrekt, wat slecht is voor de motor”, aldus Muilerman. “Uiteindelijk zit het antwoord in meer doen met minder middelen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!