Amerikaanse consumenten hebben steeds minder vertrouwen in online winkeliers. 33 procent van de Amerikanen zou geloven dat de meeste webwinkels veilig zijn, een daling van elf procent in vergelijking met twee jaar geleden. Dat concludeert het bureau Harris Interactiveonline dat onderzoek deed in opdracht van online beveiligingsbedrijf McAfee.
“Het onderzoek laat zien dat online consumenten zich meer zorgen maken over online winkelveiligheid dan in 2009, ondanks de ontwikkeling van technologie en de groeiende populariteit van online shopping”, aldus McAfee.
Bijna 85 procent van de 605 respondenten zou hebben aangegeven zich wel eens zorgen te maken over het verstrekken van gegevens aan bepaalde webwinkels. Vier op de tien respondenten gaf aan wel eens een aankoop te hebben gedaan bij een bepaalde webwinkel, terwijl zij onzeker waren of hun gegevens wel in goeden handen waren. De kortingen die zij bij die aankoop ontvingen, trok hen dan meestal trok over de streep.
´Vertrouwen in webwinkels gedaald´
Gepubliceerd op 24 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0