Het web wordt steeds aantrekkelijker voor retailers binnen de meubelbranche. Hoewel het aanschaffen van meubels nog vaak in fysieke winkels gebeurt, zou zo’n vijftig procent van de consumenten zich eerst online oriënteren.
Het afgelopen jaar kocht twintig procent van de consumenten hun huisraad bij een webwinkel, zo blijkt uit Duits onderzoek van AGOF. Het merendeel van de consumenten die zich online oriënteren bestaat uit vrouwen in de leeftijdsgroep dertig tot 49 jaar.
Volgens het onderzoek moeten retailers in deze sector op zijn minst op het oriëntatieproces inhaken door middel van internetreclame. Bij de oriëntatie richten consumenten zich vooral op huishoudartikelen (35 procent), en meubelen (82,2). Surfende consumenten zijn daarnaast het minst geïnteresseerd in het online opzoeken van televisies (11,1 procent) en DVD-spelers (16,1 procent).
'Meubelbranche moet heil online zoeken'
Gepubliceerd op 24 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0