Retailers domineren ranglijst klantvriendelijkste bedrijven

Onderzoeksbureau MarketResponse heeft voor de vijfde achtereenvolgende keer onderzoek gedaan naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Hierin valt het grote aantal retailers op. Liefst zeven van de tien bedrijven zijn afkomstig uit de retail.

Bij de verkiezing staan positieve klantervaringen centraal. De vijf belangrijkste factoren die klantvriendelijkheid bepalen zijn volgens de consument: tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen,flexibiliteit en klanten alleen benaderen met relevante informatie.

In het onderzoek zijn bedrijven op deze vijf factoren beoordeeld. Aan de hand van de scores die consumenten op deze factoren hebben gegeven, bepaalt een jury, onder leiding van Egbert Jan van Bel, auteur van het boek 'Kloteklanten', welke organisatie het Klantvriendelijkste Bedrijf van 2011 is.

"We zien de klantvriendelijkheid in Nederland in alle sectoren toenemen, zegt Wim Nieuwenhuijse, algemeen directeur van MarketResponse. Genomineerden liggen qua score dichtbij elkaar. Nieuw dit jaar is dat we ook meten hoe toegankelijk de Nederlandse bedrijven zijn voor vragen van de klant. Dat mag in sommige branches nog wel wat verbeteren."

Op 27 september wordt tijdens een event in Leusden de opvolger van Landal Greenparks bekend gemaakt. Eerder namen Jumbo (2007 en 2008) en IKEA (2009) de prijs al in ontvangst.

De top 10 (op alfabetische volgorde):
- ANWB
- ASN-Bank
- bol.com
- DA drogisten,
- Etos
- Gall & Gall
- HEMA
- IKEA
- Jumbo Supermarkten
- Landal Greenparks



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!