Eye-wear directeur zet in op Facebook

Eye-wear directeur Bernd Damme verwacht voor zijn toekomstige kledinglabel Cravatta Pelliano flink wat omzet via Facebook binnen te halen. De directeur wist met Eye-wear.nl in augustus zesduizend euro via Facebook om te zetten. De 21-jarige Damme verwacht voor het nieuwe label zo’n vijf tot tien procent van de totale opbrengst via Facebook om te zetten. Ook stuurt hij mensen via Twitter waardebonnen toe. “Daar worden elke dag drie van ingeleverd, wat toch al snel weer rond de 300 of 400 euro per dag oplevert.”

“Met het nieuwe label willen we Nederlands design en Italiaans vakmanschap combineren”, aldus Damme. Door e-commerce en preferred suppliers is er sprake van directe verkoopt, waardoor de kosten laag blijven. Al wil hij voor dit label ook gaan werken met zogenoemde pop up shops.

De eerste pop up store, tegenover de Bijenkorf in Rotterdam gaat 21 oktober open. De site van Cravatta Pelliano gaat een week eerder live. “We verwachten zo’n 75 procent van de omzet online te realiseren.” Hij denkt dat binnen een jaar f-commerce beter geaccepteerd is bij retailers en consumenten. “Ik verwacht dat een grote speler als Zalando voor de doorbraak zal zorgen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!