H&M nieuwe nummer één in biologisch katoen

H&M is C&A voorbij als nummer één op het gebied van verkoop van kleding van gecertificeerd biologisch katoen. Dat stelt Textile Exchange, een organisatie die zich inzet voor de productie van biokatoen. De organisatie, voorheen Organic Exchange, wijst H&M aan als nieuwe koploper in duurzame mode.

Textiel Exchange wijst de Zweedse modeketen Hennes & Mauritz aan als grootste gebruiker van biologisch katoen wereldwijd; katoen die geteeld is zonder gebruik van chemische stoffen als pesticiden, kunstmest of genetisch gemodificeerde zaden. Vorig jaar gebruikte H&M rond de vijftienduizend ton organic cotton, een stijging van 77 procent ten opzichte van 2009. "We willen in 2020 alle kledingstukken produceren van biologisch katoen", aldus H&M woordvoerster Elke Kieft.

H&M maakt sinds 2004 gebruik van biologisch katoen. "We willen inspelen op de toegenomen vraag naar biologisch katoen, maar willen ook onze landbouwers motiveren voor een duurzame teelt," zegt Henrik Lampa, MVO-manager product bij H&M. Ook laat de moderetailer weten te investeren in de verduurzaming van de conventionele katoenteelt.

Vorig jaar was C&A nog koploper op het gebied van kleding van biologisch katoen. Maiko Slegtenhorst, voormalig directielid van C&A Nederland, gaf toen aan dat vooral het prijsbeleid van C&A heeft bijgedragen aan het succes van het gebuik van biokatoen in de collectie. “De prijzen van onze biokatoen artikelen liggen niet hoger dan die van de artikelen van traditioneel katoen. De consument betaalt dus niets meer bij C&A voor organisch katoen.” 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!