Klanten ontwerpen voor HOTitm

Meidenmodemerk HOTitm wil klanten mee laten beslissen over haar collectie. Via social media en de website van het nieuwe merk kunnen klanten ontwerpen insturen en hun mening geven in de ontwerpfase, waardoor de collectie aan de wens van de consument voldoet.

De eigenaresse van HOTitm, Miranda Leutscher, kwam op het ontwerpidee toen ze in haar vorige baan geconfronteerd werd met overproductie. “Ik heb hiervoor tien jaar voor Bestseller gewerkt. Daar zag ik hoeveel kleding er geproduceerd wordt, terwijl er maar een gedeelte daadwerkelijk in de winkels terecht komt.”

Tegelijkertijd merkte ze dat de consument steeds vaker wil meedenken over een collectie. “Op social media, blogs, forums en online magazines is een ontwikkeling zichtbaar van mensen die graag mee willen denken over ontwerpen. Tegenwoordig kunnen er minder mensen goed naaien, waardoor ze niet hun eigen kleding kunnen maken. Daar zag ik een ingang. Bij HOTitm kunnen ze hun eigen draai aan de ontwerpen geven.”

Ondertussen is het eerste ontwerp dat samen met consumenten is ontwikkeld een feit. “Voor de feestcollectie ga ik een tule rok in productie nemen waar de klanten in verschillende fases over hebben meegedacht. Via social media en het blog van HOTitm konden ze meepraten over stijl, kleuren en model.”

Naast het tegengaan van overproductie wil HOTitm, dat offline verkrijgbaar is in kindermodezaak 5384 in Heesch, ook het gebruik van kleding veranderen. De collectie wordt gemaakt van duurzame materialen en is voorzien van een drukknoop waar accessoires als bloemen, strikken en molens aan bevestigd kunnen worden. “Zo kan de consument naar eigen wens de stijl van het kledingstuk veranderen, zodat het vaker, langer en op verschillende manieren gedragen kan worden”, aldus Leutscher. “Zo willen we voorkomen dat kleding na een tijdje saai wordt en achterin de kast belandt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!