Elektronicaketen Best Buy gaat een online marktplaats starten waar derden hun artikelen kunnen aanbieden. Hiermee wil de formule internetrivalen als Amazon en Ebay van repliek dienen.
Op de webpagina kan de consument producten terugvinden van webretailers Buy.com, Mambate, SF Planet, ANT Online, BeachAudio.com en Wayfair. De retailketen ontvangt bij elke verkoop via hun marktplaats een percentage van de verkoopprijs.
Best Buy heeft de afgelopen kwartalen last gehad van consumenten die in hun fysieke winkel langskomen voor informatie over een product, maar deze vervolgens online bestellen bij een goedkopere e-tailer. Met het nieuwe platform wil Best Buy deze lost sales zo veel mogelijk bij zichzelf houden.
Amazon.com, 's werelds grootste internetretailer, heeft een soortgelijk initiatief. Dit wordt drukbezocht door de consument omdat zij weten dat zij vrijwel altijd het product vinden dat zij zoeken.
Best Buy lanceert webwinkelportaal
Gepubliceerd op 9 september 2011 om 00:00
Reacties 0