CBW-Mitex en Hoofdbedrijfsschap Detailhandel komen met een centrale database voor fysieke modewinkels om alle relevante informatie over hun bedrijf en assortiment online te tonen. Deze gratis database moet een bron worden voor ontwikkelaars van websites en mobiele applicaties.
"Wij faciliteren een koppeling met diverse interessante én betrouwbare sites. Denk aan storelocators, zoekmachines en andere websites die winkels in beeld brengen", aldus een uitleg op de site. Harry Bijl, manager Retail en Innovatie van branchevereniging CBW-Mitex vult aan: “We zien dat veel MKB’ers het lastig vinden om hun online activiteiten bij te houden. Zo komen ze met halve of slecht onderhouden informatie op zoekmachines en portalen te staan. Dit is een faciliterende site om meer bewustwording te krijgen voor internet, apps en zoekmachines. We willen geen apps neerzetten, maar een infrastructuur. We ontsluiten ons netwerk vervolgens voor dienstverleners en digitale bouwers.”
De site is onderdeel van een imagocampagne die het lokale bedrijfsleven simpel online moet helpen. Daarnaast moet het de ondernemingen goed vindbaar maken en voorkomen dat elke ondernemer afzonderlijk het wiel van internetmarketing moet uitvinden.
De database richt zich op ongeveer zestienduizend ondernemers met een kleine 21 duizend winkels. De financiering komt van de branchepromotiecommissie van het HBD. Visie, mensen en netwerk komen vanuit CBW-Mitex.
Lokale kledingzaken online via brancheverenigingen
Gepubliceerd op 12 september 2011 om 00:00
Reacties 0