Mobiliteitsconcept Mango Mobility zet voor zijn elektrische vervoersmiddelen in op shop-in-shops binnen autobedrijven. Het bedrijf biedt elektrische fietsen, scootmobielen, scooters, steps en citycars aan. Volgens de onderneming wint elektrisch, dus duurzaam vervoer razendsnel terrein. Met eenvoudig oplaadbare en hippe mobiliteitsproducten wil het bedrijf inspringen op die trend.
“Om het landelijke netwerk compleet te maken, hebben we naast onze eigen Mango Mobility winkels een groot aantal shop-in-shops bij autobedrijven”, zegt managing director Jan Willem Wiersma. “Dit jaar groeien we door naar vijftien winkels en binnen drie jaar willen we 27 vestigingen hebben.” Met de franchiseformule kunnen autobedrijven hun bestaande assortiment uitbreiden en een deel van de showroom van minimaal honderd vierkante meter inrichten met voertuigen van Mango Mobility.
Het netwerk van oplaadpunten groeit dagelijks mee. Bij de meeste nieuwbouwprojecten wordt meteen een oplaadinfrastructuur aangelegd. “Met Mango richten we ons op twee groeimarkten. Enerzijds op de groeiende vervoersbehoefte van senioren, de vergrijzing, en op de elektrificering van vervoer, de elektrische revolutie anderzijds”, aldus Wiersma. “E-Mobility is uit de ideële fase, in de commerciële fase terecht gekomen.”
E-Mobility wordt commerciëel
Gepubliceerd op 12 september 2011 om 00:00
Reacties 0