Reisgedrag jongeren en senioren is sterk gewijzigd over tien jaar

Het vakantie- en reisgedrag van jongeren en senioren zal in de komende tien jaren flink wijzigen. Dat stelt onderzoeksbureau TNS/NIPO in een studie in opdracht van de Stichting Bewetour (ter Bevordering van Wetenschappelijk Onderwijs en Onderzoek in Toerisme). TNO/NIPO heeft een aantal hypothesen opgesteld, hiermee moet uiteindelijk tot een goede prognose voor het jaar 2015 gekomen worden. In 2015 zijn jongeren kosmopolistisch ingesteld, de vakantie moet door schaarse vrije tijd intensief beleefd worden, authenticiteit speelt een grote rol, sociale en spirituele componenten worden steeds belangrijker, de jongeren weten exact wat ze willen en laten zich niet door het aanbod afleiden, reisleiders moeten de jongeren multichannel zien te interesseren. Het reisgedrag van 30-plussers met en 30-plussers zonder kinderen verschilt sterk. Senioren gaan meer reizen maken in het buitenland, ze zoeken meer cultuur en comfort, vakantie heeft een grote prioriteit in het leven van 55-plussers, een goede communicatie van de juiste USP`s is voor de verkoop van reizen belangrijk en voor senioren worden de kleinkinderen steeds meer bij de reisplannen betrokken. Inmiddels heeft, volgens TNO/NIPO, 40% van de jongeren wel eens een reis via internet geboekt. Dit gaat ten koste van reisbureaus en telefoon.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!