Burberry adverteert online

De nieuwe parfum van luxemerk Burberry wordt dit maal niet in de vrouwenglossy’s gepromoot, maar via digitale media. Burberry besteedt dit jaar zestig procent van hun advertentiebudget aan digitale media. Normaal gesproken ligt dit percentage tussen de vijftien en twintig procent.
 
Burberry geeft internetbezoekers de mogelijkheid een geurmonster op te vragen van Burberry Body. Dit gebeurt wanneer je op Facebook inlogt en de pagina van het merk ‘leuk vindt’. Het monster ligt dan binnen een dag of twee in de brievenbus. 

“Van een geurmonster in een tijdschrift weet een merk niet bij wie het terechtkomt. Nu weten ze zeker dat ze met een liefhebber te maken hebben. Het is dus veel effectiever”, aldus Anne-Marie Plas van Zed digital, onderdeel van ZenithOptimedia dat de commerciële communicatie van verschillende grotere merken verzorgt.

Volgens het merk hebben al ruim 250 duizend mensen wereldwijd een monster aangevraagd. Volgens een woordvoerder van Burberry is deze campagne zeker niet goedkoper dan de traditionele printcampagne. Deze investering wordt echter goedgemaakt door gegevens die met deze actie over potentiële klanten verkregen worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!