Ahold versnelt Europese uitbreiding

Sander van der Laan trad in maart van dit jaar aan als coo Ahold Europe en ceo Ahold Nederland. Zijn voornaamste verantwoordelijkheid is zorgen dat Ahold Nederland op niveau blijft en dat Ahold Europe gaat groeien. “Europese uitbreiding zal in sneller tempo gebeuren dan de afgelopen jaren het geval was”, zegt Van der Laan in gesprek met RetailTrends.

“We willen de komende jaren prominente stappen zetten in Europa en ons huidig geografisch bereik uitbreiden”, aldus Van der Laan in het septembernummer van RetailTrends. “Dat zal in een sneller tempo gebeuren dan de afgelopen jaren het geval was. De beslissing om in België met Albert Heijn te starten is daar een voorbeeld van. Ook hebben we duidelijk aangegeven dat we daar een foodretailer van betekenis willen worden.”

Naast België is Ahold ook actief in Tsjechië en in Slowakije.” In Tsjechië hebben we een moeilijke start gehad, maar sinds twee jaar hebben we de goede lijn te pakken en verdienen we er geld”, stelt de directeur. “Nog niet veel, maar het gaat de goede kant op. Slowakije is een moeilijke markt. We hebben er 25 winkels, maar ook daar zijn groeimogelijkheden.”

Van der Laan gaat in de nieuwste RetailTrends verder in op het huismerkenbeleid van Ahold, het belang van 'verantwoorde' producten en uitdagingen voor de food en non-foodretail.

Lees het hele interview met Sander van der Laan in RetailTrends 9. Voor een (proef)abonnement, klikt u hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!