Adverteren op tv populair

Adverteren op televisie blijft de komende jaren populair. De advertentie-inkomsten groeien naar verwachting jaarlijks met 6,3 procent tot 2015. Dit blijkt uit het Entertainment & Media Outlook 2011-2015 van adviesbureau PwC. Vooral de enorme groei in het online en mobiel terugkijken van programma's zorgt voor de aanhoudende stijging.

Adverteerders gaven het afgelopen jaar per huishouden 116 euro uit aan tv-advertenties. De verwachting is dat dit bedrag in 2015 dertig procent hoger ligt, op 152 euro per huishouden. Adverteerders gaan zich ook meer richten op consumenten die televisie kijken op hun smartphone of tablet. Momenteel is de omzet uit advertenties rondom televisie op mobiele apparatuur nog te verwaarlozen, maar in 2015 gaat hier naar verwachting dertien miljoen euro in om.

Het adviesbureau verwacht daarnaast een explosieve stijging van het aantal abonnementen op online on-demand televisie. Hierbij wordt betaald voor een online tv-aanbod dat niet via reguliere kanalen wordt uitgezonden. Verwacht wordt dat Nederland in 2015 bijna een half miljoen betalende abonnees kent, tegen tienduizend in 2010.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!