WK-actie goed voor supers

Supermarkten met een WK-actie zagen hun omzet fors groeien. Dit blijkt uit een onderzoek van GfK Panelservices. Het onderzoeksbureau nam de verschillende acties rond het afgelopen wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrik onder de loep.

Uit dit onderzoek bleek dat klanten die Beesies spaarden bij Albert Heijn gemidddeld 26 procent meer uitgaven dan normaal. Hiermee had de supermarktketen de succesvolste WK-actie. De juichbandjes van Plus zorgden voor een omzetgroei van zeventien procent bij sparende klanten. De WK-handjes, onder meer verkrijgbaar bij Dekamarkt, lieten de omzet met zestien procent toenemen. Jumbo, dat geen actie had, zag zijn omzet volgens de cijfers van GfK teruglopen met zes procent.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!