EBay wil imago vernieuwen

Hoewel eBay bekend staat als platform waar men biedt op tweedehands artikelen, verkopen steeds meer bedrijven hun nieuwe producten voor vaste prijzen via de site. Dat schrijft USA Today. Om het stoffige imago van zich af te schudden en gezien te worden als een innovatief bedrijf binnen de e-commerce begint eBay een grote campagne, die zich richt op mobile marketing.

“We moeten dat beeld veranderen”, aldus marketing manager Richelle Parham van eBay. Het bedrijf bood als een van de eerste online retailers een iPhone applicatie aan toen Apple in 2008 zijn App Store opende. De afgelopen drie jaar werd deze app meer dan vijftig miljoen keer gedownload. Tevens werd dit jaar via de applicatie voor twee miljard dollar aan producten gekocht. Naar verwachting zal de verkoop dit jaar verdubbelen.

Het bedrijf wil haar gebruikers met de campagne meegeven dat ze op ieder moment via de site producten kunnen shoppen. De campagne bestaat uit drie TV commercials met in de hoofdrol een fashionista, een electronica-junk en een fan van auto-onderdelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!