Modebedrijf Uniqlo wil haar concurrenten Zara en Gap voorbijstreven. Dat meldt Fashion United op haar site. Afgelopen woensdag liet ceo Tadashi Yanai in een presentatie weten de komende drie jaar twee- tot driehonderd winkels te willen openen. Het Japanse bedrijf ziet met name in Azië veel expansiemogelijkheden.
Uniqlo heeft honderd openingen in China op de planning staan. Ook in Zuidoost Azië wil het bedrijf honderd nieuwe winkels starten. Voor Zuid-Korea heeft het bedrijf vijftig openingen op de planning staan en in Taiwan verwacht het bedrijf dertig winkels te openen. In dezelfde periode wil Uniqlo in de Verenigde Staten en Europa twintig nieuwe winkels openen.
Het modebedrijf telt momenteel circa 840 winkels in thuisland Japan en 180 winkels op andere plaatsen. Concurrenten Inditex, het moederbedrijf van Zara, heeft meer dan vijfduizend winkels in 78 landen. Gap heeft 3200 filialen wereldwijd. Het moederbedrijf van Uniqlo, Fast Retailing, mikt op een jaaromzet van omgerekend ongeveer zestien miljard euro in 2015.
Uniqlo wil 's werelds grootste worden
Gepubliceerd op 19 september 2011 om 00:00
Reacties 0