Modeconcern Benetton Group heeft beloofd dat de klant niets gaat merken van de Italiaanse btw-verhoging tot 21 procent. Ook de stijgende grondstofprijzen wil de retailer niet doorberekenen.
De modemerken United Colors of Benetton, Sisley, Playlife en Undercolors gaan voor dezelfde verkoopprijs over de toonbank als voorheen. Benetton wil hierdoor de klantgerichtheid van het bedrijf benadrukken. “Het laat daarnaast het vertrouwen en optimisme zien in de economie van ons thuisland.”
Toch spreken de Europese cijfers van het bedrijf boekdelen. Benetton boekte over de eerste zes maanden van 2011 slechts een groei van 1,2 procent. De netto winst daalde tot dertig miljoen euro, terwijl dat het jaar ervoor nog veertig miljoen euro was. De omzet van Benetton is sinds 2000 met minder dan twee procent toegenomen.
Benetton: klant voelt btw-verhoging niet
Gepubliceerd op 19 september 2011 om 00:00
Reacties 0