Sainsbury’s past winkel aan voor blinden

De Britse supermarktketen Sainsbury’s is de eerste supermarkt in het Verenigd Koninkrijk die een winkel heeft uitgerust met braille.In het filiaal zijn de schapkaartjes op de levensmiddelenafdeling volledig voorzien van braille om blinde en slechtziende klanten beter van dienst te zijn.

Het idee om de winkel van braille te voorzien komt uit de koker van de lokale supermarktmanager, die contact opnam met het hoofdkantoor. Daar werd het plan persoonlijk goedgekeurd door topman Justin King.

Om de schapkaartjes aan te passen, heeft Sainsbury's samengewerkt met diverse maatschappelijke organisaties voor blinden en bijzienden. Het is nog niet duidelijk of Sainsbury’s de dienst gaat uitrollen naar meer vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!