POPAI Benelux stond het afgelopen jaar volop in het teken van verandering. Het recente aantreden van de nieuwe general manager Leo van de Polder luidde voor de organisatie een nieuw tijdperk in. “De kernactiviteit van POPAI Benelux is nu veel breder dan research, we profileren ons als een non-profit shoppermarketing platform dat
innoveert en inspireert.”
De intrede van internet heeft de aloude retailverhoudingen op zijn kop gezet. De snelle opkomst van smartphones en tablets en de enorme stijging van het gebruik van social media onder consumenten dwingt niet alleen retailers en fabrikanten anders naar hun strategie te kijken, ook organisaties als POPAI Benelux moeten hun beleid herzien. Een facelift voor de POPAI was hard nodig, want de organisatie dreigde te blijven hangen in oude dogma’s. “Dat zeventig procent van de beslissingen op de winkelvloer wordt genomen, is natuurlijk achterhaald”, wuift POPAI Benelux-oudgediende en voorzitter Lex de Rooi het aloude credo van de organisatie weg.
Het gehele verhaal is te lezen in het septembernummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
Nieuw elan voor POPAI
Gepubliceerd op 21 september 2011 om 00:00
Reacties 0