Trendbreuk bij omzetontwikkeling drogisten

In mei is de omzet van de 3000 drogisten gemiddeld met 4,1 procent gedaald ten opzichte van mei 2004. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau ACNielsen. “Het slechtste resultaat in decennia. Desastreus is het. Verontrustend. Hier is sprake van een trendbreuk. Drogisterijen hebben in de afgelopen 25 jaar hun resultaat constant zien groeien. Soms was de omzetplus – tijdens de recessiejaren als 1983 en 1995 – beperkt, maar nooit zaten ze in de min Nu dus wel”, aldus Han Eisma, commercieel directeur ban ACNielsen. De prijsverlagingen in de supers, onder aanvoering van marktleider Albert Heijn, heeft zeker een negatief effect gehad op de omzetontwikkeling bij drogisten. “Daardoor kopen mensen steeds sneller producten als shampoo, deodorant, tandpasta en luiers in de supermarkt”, zegt Eisma.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!