Zelfstandige franchisenemers in de Belgische supermarktbranche maken aanzienlijk meer fouten in de prijsaanduiding dan gemiddeld in de sector. Consumenten krijgen bij de kassa van deze franchisenemers de helft vaker een andere prijsaanduiding te ziendan de prijsaanduiding op de schappen. Dat zegt de Belgische minister van Ondernemen Vincent van Quickenborne.
Het percentage foutieve prijsaanduidingen in warenhuizen lag tussen 2006 en 2010 tussen de 3,97 procent (2009) en 5,9 procent (2007). Het percentage bij franchisenemers lag in 2009 op 6,07 procent. In 2010 was dat 6,06 procent, tegenover een gemiddelde van 4,66 procent. Alleen franchisenemers van doe-het-zelf-zaken zitten onder het gemiddelde. In 2010 lag het gemiddelde foutenpercentage in die sector op slechts 3,17 procent.
‘Zelfstandige franchisenemers slordiger in prijsaanduiding’
Gepubliceerd op 21 september 2011 om 00:00
Reacties 0