Nike profiteert van opkomende markten

Nike Inc heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2011-2012 achttien procent meer omzet gerealiseerd. Het Amerikaanse concern achter merken als Nike, Converse en Umbro boekte 6,08 miljard dollar (4,5 miljard euro) bij. Na een correctie voor wisselkoerseffecten kwam de groei uit op elf procent. De nettowinst steeg met 15 procent tot 645 miljoen dollar.

De vraag naar producten van Nike steeg in alle markten, behalve in West-Europa. In opkomende markten steeg de omzet met 35 procent tot 799 miljoen dollar. Het bedrijf is dan ook aan optimistisch over de toekomst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!