De helft van de smartphonegebruikersin de VS doet research op de mobiele telefoon voordat hij of zij kerstinkopen gaat doen. Zij gebruiken het apparaat als een bron voor productinformatie, kortingscoupons, reviews en winkelinformatie, zo blijkt uit onderzoek van het mobiele netwerkbedrijf Mojiva onder tweehonderd consumenten.
Een derde van de mobiele consumenten doet de eerste kerstinkopen al in oktober. Ruim 54 procent start daar pas mee in november en december. “Het unieke aan het kerstseizoen is het feit dat mensen actief aan het kopen slaan”, aldus Tony Nethercutt, general manager bij Mojiva. “Smartphonegebruikers zoeken actief naar winkel- en productinformatie via hun mobiele telefoon. Voor adverteerders is het zeer aantrekkelijk om op deze doelgroep in te spelen. Omdat veel consumenten al in oktober hun eerste kerstinkopen doen, moeten adverteerders hun mobiele strategie snel op de rit brengen.”
Consument zet smartphone in voor kerstaankopen
Gepubliceerd op 3 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0