Online shops kunnen de winkelbeleving van klanten veel persoonlijker maken door middel van chat. Bastiaan de Jong heeft Udesk.nl gelanceerd om middelgrote webwinkels daarbij te helpen. “Ten opzichte van de Verenigde Staten is chatten met klanten in Nederland nog onontgonnen terrein”, aldus De Jong. “De hele grote sites bieden goede FAQ’s, maar er is niets voor het middelgrote segment.”
Het bedrijf van De Jong is een chatserviceprovider, die webwinkels voorziet van een chatknop. Shoppers kunnen hiermee de gehele dag contact maken met één van De Jong zijn medewerkers.Volgens De Jong is chat een sympathiek systeem om op gemakkelijke wijze contact te leggen met de betreffende keten. Daarnaast is het een techniek om de kans op een verkoop te vergroten. “Als je weet op welk deel van het verkoopproces de uitval het hoogst is, dan kun je daar proactief op handelen door de chatoptie aan te bieden.”
‘Webshop moet chat aanbieden’
Gepubliceerd op 4 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0