De komende jaren zullen de huidige online aanbieders in ons land op veel fronten worden ingehaald door buitenlandse webformules. Daarvoor waarschuwt Arjen Bonsing, directeur van smartrichmedia.com, in het oktobernummer van RetailTrends.
“Gezien het gebrek aan innovatie en daadkracht lijkt het erop dat de Nederlandse retailers zich daar nog onvoldoende van bewust zijn”, meent Bonsing. “Het is juist nu zaak om actie te ondernemen.”
Pure players als bol.com en wehkamp.nl hebben de traditionele retailers de afgelopen jaren uitgedaagd en zij hebben op veel punten een voorsprong genomen. “Toch missen veel pure players vaak nog de traditionele retailkennis en -ervaring. Bovendien zijn ze vaak nationaal gericht.”
Traditionele retailers doen, met de Bijenkorf als icoon, nu ook hun best. “Wel heeft het warenhuis een lange aanloop nodig gehad”, vindt Bonsing. “Toch beschouwen nog veel retailers e-commerce als een ‘add-on’ en niet als kernactiviteit. Ze zijn terughoudend in het implementeren van vernieuwende crosschannelstrategieën.”
Lees het gehele visieverhaal van Arjen Bonsing in het oktobernummer van RetailTrends. Het verhaal maakt deel uit van het drieluik ‘De toekomst van e-commerce in Nederland’, waarin Bosing de balans opmaakt van de huidige stand van zaken op e-commerce gebied. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier voor meer informatie.
‘Gros pure players mist traditionele retailkennis’
Gepubliceerd op 5 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0