Lingerieketen Hunkemöller komt dit najaar met een uitgebreide cosmeticalijn. Denk aan onder meer eau de toilette en bodylotion tot douchegel, lipgloss en nagellak.
Daarnaast betreedt Hunkemöller dit jaar nog een aantal nieuwe markten, zo meldde financieel directeur Ron Hemmer onlangs op een bijeenkomst van Detailhandels Platform VEDIS. In november opent de formule een vestiging in het Oostenrijkse Wenen en in december zet de keten voet op Zuid-Afrikaanse bodem.
Enkele maanden geleden opende Hunkemoller een shop-in-shop in het Engelse warenhuis House of Frasier. “We zijn daar in korte tijd gebombardeerd tot tweede lingeriemerk van het warenhuis”, aldus Hemmer. Het succes van de keten is evident. Hemmer: “In alle landen waar we actief zijn maken we winst.”
Al staat Hunkemöller er goed voor, Hemmer voorziet wel drastische gevolgen door de intrede van het webshoppen. “Op termijn zullen we omzet verliezen in de fysieke winkels, maar de bestaande winkels zullen altijd blijven bestaan”, is zijn overtuiging. “We geloven heilig in crosschannel; alle kanalen zullen de komende jaren steeds verder met elkaar worden geïntegreerd.”
Hunkemöller is recent uitgeroepen tot Beste Lingerieketen van Nederland. Hiermee is de keten opnieuw de nummer 1 in de categorie Lingerie & Ondermode van het Beste Winkelketenonderzoek. RetailTrends had in het voorjaar een interview met Hunkemöller-ceo Philip Mountford. Raadpleeg daarvoor het meinummer van RetailTrends.
Hunkemöller lanceert cosmeticalijn
Gepubliceerd op 5 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0