Verkopende partijen kunnen hun spullen binnenkort nu kwijt via de marktplaats van Tesco. De Britse retailer heeft bekend gemaakt dat het volgend jaar een platform opent, genaamd Tesco Direct. ‘Geselecteerde’ derde partijen kunnen daar hun non-food producten aan klanten van Tesco verkopen. Bol,com, Amazon en Zalando hebben al een soortgelijk platform gelanceerd (of zijn dat nog van plan). Verwacht wordt dan ook dat de retailer hiermee de concurrentie aangaat met hen, en bestaande marktplaatsen als eBay. Onduidelijk is echter nog op welk segment de marktplaats zich vooral richt, omdat er over de geselecteerde derde partijen nog niets bekend is.
De retailer liet daarnaast weten dat de groepsomzet in de eerste helft van het boekjaar van 2011 met 7,3 procent is gestegen tot 35,5 miljard pond, ten opzichte van diezelfde periode het jaar ervoor.
Tesco opent online kanaal voor derden
Gepubliceerd op 6 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0