Amazon zet in op 'third party sellers'

Amazon wil zijn platform voor third party sellers wereldwijd versterken. Dat schrijft Twinkle Magazine online. Onlangs lanceerde het bedrijf het European Fulfilment platform, voor externe Europese verkopers die Amazon gebruiken om hun waar aan de man te brengen. De ambitie om fulfilment globaal op te pakken wordt steeds groter.

In het tweede kwartaal boekte Amazon ruim de helft meer omzet dan een jaar eerder. Ruim een derde van de tien miljard dollar aan inkomsten was te danken aan de third party sellers. Volgens Chris Poad, director merchant services, is naast het grote publiek vooral de kennis van Amazon over bevoorrading en de logistieke dienstverlening interessant voor de online retailers. "Een site vertalen is zo ingewikkeld nog niet. Maar logistiek is het lastige. Het is moeilijk om als online retailer op eigen houtje een netwerk neer te zetten als dat van ons", aldus Poad.

De conversie van derde partijen die gebruik maken van de dienst van Amazon ligt dertig tot driehonderd procent hoger dan die van verkopers die dat niet doen. Dit komt mede doordat het bedrijf zelf beschikt over voorraden, sneller kan leveren en beter kan aangeven wanneer een koper een pakket mag verwachten.

Op termijn wil Amazon de retailers gaan adviseren over de verkoop. "We kunnen een inschatting maken van de vraag naar producten in de toekomst en voorraden daarop laten afstemmen", aldus Poad. "Ook op het gebied van pricing zien we voor onszelf een adviesrol weggelegd."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!