De media zijn een negatieve factor in de huidige financieel onzekere tijden. Dat meldt HEMA-directeur Ronald van Zetten in het Financieele Dagblad.
“De slechte sentimenten worden flink versterkt door de overdreven media-aandacht. Iedere dag word je ermee geconfronteerd. Ik wil de crisis niet bagatelliseren, maar we blijven een land waar heel veel artikelen weinig geld kosten en niemand van de honger of armoede hoeft om te komen. Mensen moeten weer vertrouwen krijgen", aldus de ceo in Het Financieele Dagblad.
Daarnaast licht hij in het interview de afgelopen expansieperiode toe. De keten zag zijn winkelbestand in vier jaar tijd uitbreiden van 350 in 2007 naar 600 eind dit jaar. "Schaalvergroting is in de retail van levensbelang. Toen wij naar Frankrijk wilden gaan, werd ons dat door alle adviseurs afgeraden. HEMA zou een te Nederlands merk zijn. Gelukkig hebben we doorgezet en is de uitbreiding in Europa tot nu toe zeer succesvol te noemen."
‘Media verergeren crisis’
Gepubliceerd op 10 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0