In retail is het begrip service allesbepalend voor de concurrentiepositie van een keten. Ricoh, leverancier op het gebied van IT & documentmanagement oplossingen, hield hierover onlangs een rondetafelgesprek. Tijdens de bijeenkomst stond ook het thema het Nieuwe Winkelen centraal.
Retailspecialisten Kitty Koelemeijer (Professor of Marketing Nyenrode Business Universiteit), Rob Weiss (Projectleider Hoofdbedrijfschap Detailhandel), Erik Nijhof (Sales Development Manager Retail bij Ricoh), Patrick Vanwersch (De Haan minerale Oliën BV) en Michel Koster (sector Banker Retailer ABN Amro) waren die middag aanwezig.
Volgens Koelemeijer gaat er de komende periode flink geïnnoveerd worden op het gebied van retail. “Dat staat voor mij vast. Ik hoop dat grote partijen die een mooi aanbod hebben en ook echt wat kunnen, in staat zijn daarin mee te gaan”, aldus Koelemeijer.
Naar aanleiding van het rondetafelgesprek wordt over drie weken een white paper gepubliceerd. De inbreng van de andere deelnemers over het thema 'Waardecreatie via Added Services' komt daarin aan bod. “We hebben een aardig marktaandeel binnen de retail”, aldus Erik Nijhof van Ricoh. “Dat willen we graag zo houden. Dat houdt in dat we niet alleen een printer of een toetsenbord leveren, maar ook meedenken met de retailer. Hoe krijgt de keten meer handjes en voetjes over de vloer?”
Het filmpje over het rondetafelgesprek is te vinden op de Facebook-pagina van RetailTrends.
'Retailers kunnen met service waarde creeëren'
Gepubliceerd op 11 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0