Groothandels wekken irritatie op bij supermarkten

Supermarkten ergeren zich steeds meer aan de `concurrentievervalsing` door winkels als Makro en Ikea. De goedkope locatie in combinatie met een steeds groter productaanbod leidt volgens de supers tot oneerlijke concurrentie. Bij de groothandel Makro is onlangs het onderscheid tussen de food- en de non-food afdeling verdwenen. Op deze manier kunnen consumenten gemakkelijk van de ene naar de andere afdeling lopen. Een woordvoerder van Schuitema deelt mee dat de zelfbedieningsgroothandels wel meer trucjes toepassen om de concurrentie met supermarkten aan te gaan. Zo zou er nog nauwelijks controle zijn op de uitgifte en het controleren van toegangspassen. Vergelijkbare woorden werden al eerder geuit door Dick Boer, directievoorzitter van Albert Heijn. Uit onderzoek van GfK Services blijkt dat Makro jaarlijks 360 miljoen euro aan consumentenomzet bij supermarkten weghaalt. Dirk van den Broek protesteerde onlangs tegen de regels voor het vestigingsbeleid. Supermarkten die vestigingen willen openen met een grootte van 4.000 vierkante meter, zouden aan veel strengere regels moeten voldoen dan Makro of Ikea. Tegelijkertijd worden er wel dezelfde producten verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!