Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker aspect binnen de bedrijfsvoering van de Duitse supermarktketen Lidl. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen, zo is te lezen in het oktobernummer van RetailTrends.
De supermarktformule heeft de afgelopen jaren het aantal vestigingen fors uitgebreid. Ook groeit het assortiment flink en ziet de supermarktgigant zijn bruto mediabestedingen dit jaar met twintig procent groeien. Lidl viel onlangs op met een paginagrote advertentie in onder meer de Volkskrant en NRC Handelsblad. De pagina omvatte de tekst ‘Lidl is 50% zuiniger’. Hierin laat Lidl weten dat uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat een Lidlsupermarkt ruim vijftig procent minder energie verbruikt dan een gemiddelde andere supermarkt.
Het gehele verhaal is te lezen in het oktobernummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
Duurzaamheid troef voor Lidl
Gepubliceerd op 12 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0