Duurzaamheid troef voor Lidl

Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker aspect binnen de bedrijfsvoering van de Duitse supermarktketen Lidl. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen, zo is te lezen in het oktobernummer van RetailTrends.

De supermarktformule heeft de afgelopen jaren het aantal vestigingen fors uitgebreid. Ook groeit het assortiment flink en ziet de supermarktgigant zijn bruto mediabestedingen dit jaar met twintig procent groeien. Lidl viel onlangs op met een paginagrote advertentie in onder meer de Volkskrant en NRC Handelsblad. De pagina omvatte de tekst ‘Lidl is 50% zuiniger’. Hierin laat Lidl weten dat uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat een Lidlsupermarkt ruim vijftig procent minder energie verbruikt dan een gemiddelde andere supermarkt.

Het gehele verhaal is te lezen in het oktobernummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!