'Webwinkeliers moeten service over de grens verbeteren'

Britse retailers die ook online verkopen, slagen er niet in om hun service naar hun internationale activiteiten te vertalen. Zo blijkt uit een rapport van het European Consumer Centres Network (ECCN).

Het rapport laat wel zien dat internationale e-commerce gigantisch is verbeterd ten opzichte van een aantal jaren geleden. Bijna 95 procent van de bestellingen uit het buitenland, komt uiteindelijk bij de consument aan.

ECCN meent dat retailers stappen moeten ondernemen als zij volledig willen profiteren van de bloeiende online markt. Grote shops moeten ook internationaal online actief zijn, en wanneer zij die stap hebben genomen, moeten ze de buitenlandse consument zekerheid bieden. Bij online expansie naar het buitenland is de consument volgens het ECCN flink gebaat, omdat door de groeiende concurrentie de prijzen omlaag gaan.

Het onderzoek toont aan dat retailers vaak succesvol zijn in het verzenden van pakjes naar het buitenland, maar dat zij te weinig informatie verstrekken over de locatie van het pakketje.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!