Adidas mikt op groei in Rusland

Adidas wil groot worden in Rusland. Volgens verschillende Duitse media heeft ceo Herbert Hainer beloofd dat de het bedrijf een forse groei tegemoet gaat in het land. Het sportmerk verwacht elk jaar een omzetgroei van minstens tien procent te noteren. Om deze cijfers waar te maken zet de onderneming in op distributie. De komende drie jaar breidt Adidas het aantal vestigingen in het land uit van achthonderd naar 1200.

Stijgende inkomens en daarmee consumentenbestedingen hebben geleid tot een toegenomen vraag naar sportproducten. Daarnaast is Adidas de officiële sponsor van het EK Voetbal in gastlanden Polen en Oekraïne, waardoor voetbalproducten steeds populairder worden.

De regio, waar onder andere Oekraïne bij hoort, is één van de belangrijkste markten voor Adidas in Europa. Noord-Amerika, China en Japan behoorden eerder tot de belangrijkste markten van Adidas. Rusland heeft Japan inmiddels van de derde plek verstoten. De drie markten leveren het concern nu de helft van de totale omzet op.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!