Uniqlo verkoopt minder in Japan

De Japanse retailer Uniqlo zag boekjaar 2011 eindigen met een omzetstijging van 0,7 procent naar 820,3 miljard yen (7,76 miljard euro). De winst zakte met 11,9 procent naar 54,3 miljard yen (513 miljoen euro). Het teruggelopen verkoopresultaat in thuisland Japan is volgens de retailer de belangrijkste oorzaak van de winstdaling.

De retailer gaat in 2012 24 nieuwe winkels openen, waaronder twee nieuwe flagshipstores in populaire wijken in Tokio. Aan het eind van boekjaar 2012 moet het totaal – inclusief franchisewinkels – uitkomen op 868 vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!