Misleidende reclame komt Reebok duur te staan

Reebok mag consumenten niet meer misleiden door te vermelden dat je billen en benen in vorm raken van hun hardloopschoenen. De Amerikaanse consumentenwaakhond FTC heeft daarmee gelijk gekregen van de rechter. Reebok is misleide klanten 25 miljoen dollar verschuldigd.

Het sportmerk vermeldde in een reclamecampagne dat het dragen van de betreffende hardloopschoenen zou zorgen voor sterkere been- en bilspieren. De hamstrings en bilspieren zouden respectievelijk elf en 28 procent sterker worden. Volgens de rechter mag Reebok dit echter niet zomaar stellen. De directeur van The Federal Trade Commission (FTC) David Vladeck meldde dat er te weinig wetenschappelijk bewijs is dat de schoenen de spiergroepen daadwerkelijk verbeteren.

“Het is gewoon niet mogelijk om zonder je in het zweet te werken een fit en gezond lichaam te krijgen”, aldus Vladeck. Het verschuldigde geldbedrag kwam voor uit een schikking tussen beide partijen, en gaat in zijn geheel naar klanten die zich misleid voelen. Reebok haalde tijdens het proces de advertenties al weg. Het merk laat wel weten alleen voor een schikking te hebben gekozen om een langdurige rechtszaak te voorkomen. “Deze schikking betekent niet dat wij het eens zijn met de beweringen van FTC. Want dat zijn we niet”, aldus de retailer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!